8.1.07

Jamen så tillykke da, Bowie

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Og Elvis.

Peter H. Olesen sagde ...

- og jeg som troede Elvis var død.

Mynheer P. sagde ...

Bowie havde nær kostet mig mit første job!

Det skete i de dage…maj 1978. Jeg havde job som svajer ved en af byens to apotekere. Og den tyske tvkanal ARD havde programsat min stor helt David Bowies frisk optagede Musikladen koncert (optaget en eftermiddag i Bremen på Stage turneen) om eftermiddagen klokke 16.15. Midt i min arbejdstid. Oy vey! What is a poor boy to do. Den gang var en videomaskine ikkeeksisterende i en almindelig dødelig teenagers liv. Min respekt for øvrigheden måtte vige. Hurtig på cykel hjem. Snigende mig ind på mit værelse i tilfældet af min forældre var hjem. Tænde det gamle sort-hvide B&O fjernsyn der lige skulle varme op. Og så var han der. Storsmilende og cigaretrygende. Syngende himmelsk. Og hvilke udstråling! Warszawa, Sense Of Doubt, Beauty & The Beast, Stay, TVC15, Alabama Song og selvfølgelig Heroes. Manna Fra Himmelen.
Og så tilbage til apoteket og skideballen. Men hvem ville jeg ikke gerne opgive mit vinylfinanserende budjob for, hvis ikke Robert David Jones!

Weaving down a byroad, singing the song
That’s my kind of highrolling gone wrong
My-my
Smile at least
You can’t say no to the Beauty and the Beast

Peter H. Olesen sagde ...

Tak for anekdoten, Onkel Mynheer.

Anonym sagde ...

Elvis lever: http://calvin.st-andrews.ac.uk/external_relations/down_loads/Elvis_old_small.jpg

Peter H. Olesen sagde ...

Personligt er jeg overbevist!